Polsko 2016 - 2. část, německá Rujána

28. srpna 2016 v 11:56 | Cecílie |  Cestování
Když už jsme se na dovolené v Polsku nacházeli kousek od Německa, podnikli jsme jednodenní výlet na ostrov Rujána. Ten zas takový kousek nebyl, 250 km jedna cesta. Vstávali jsme ve čtyři a vrátili se o půlnoci. Docela nás zdržely trajekty, tam dva (jeden v Polsku a jeden na Rujáně), zpátky už jen jeden. Naštěstí si manžel cestu velmi pečlivě připravil, takže jsme s nimi počítali, jinak bychom to za jeden den těžko zvládli.
Na Rujánu vede z města Stralsund 3 km dlouhý most. Nejprve jsme jeli na nejsevernější místo, do Putgartenu. Odtud jsme pěšky došli k majákům (i nahoru) a podél moře přes rybářskou vesničku Vitt se vrátili na parkoviště (ráno prázdné, teď už beznadějně plné). Další zastávka byl Hagen a odtud procházka s vyhlídkou na nejvyšší skálu křídového útesu Konigstuhl v NP Jasmund. Je to kousek od hlavního města Sassnitz, kde jsme stihli prohlídku vyřazené britské ponorky Otus. Cestou zpět jsme se ještě podívali na část Prory. Ohromný rekreační komplex začali stavěl nacisti, stavba ale zůstala nedokončená a většina chátrá dodnes.
SV část Rujány

majáky u Pugartenu, mys Arcona

pobřeží pod majáky, pláž s pazourky

NP Jasmund, nejvyšší skála útesu Konigstuhl

Sassnitz, uvnitř ponorky Otus

chátrající Prora

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.