První vzpomínka... mi chyběla

23. srpna 2016 v 0:23 | Cecílie |  Téma týdne
První vzpomínka na někoho nebo na něco může být milá, smutná, veselá, dobrá, nepěkná i dojemná, ... Já ale neměla žádnou. Dlouho s tím nešlo nic dělat. Změnila jsem to až na samém prahu dospělosti. Chybějící vzpomínka mě hodně mrzela, čím jsem byla starší, tím to bylo horší. Skoro jsem až záviděla, když ostatní vzpomínali a já neměla na co.
Na druhou stranu mi nechybělo nic závažného, bez čeho se člověk neobejde. Nechci, aby to vypadalo, že si rozmazlená, umíněná holka něco usmyslela a když nebylo po jejím, tak z toho měla problém. Šlo jen o to, že jsem nikdy v dětství nebyla u moře. Navíc jako jediná z rodiny. Rodiče totiž u moře byli se sestrou, tetou, strejdou a bratranci, když já ještě nebyla na světě. Ale z vyprávění a jejich vzpomínání tu dovolenou znám dobře. No a sestra podruhé dokonce k moři letěla, s druhou tetou, strejdou a sestřenicí. To už jsem sice na světě byla, ale stejně mě nevzali s sebou, protože jsem na to prý byla moc malá. Jasně, univerzální výmluva dospělých, když nechtějí říct pravdu (jedno dítě se samo nezabaví, ale tři už jsou moc).
A tak jsem každé léto doufala, že taky k moři pojedu. Nejela. Jezdili jsme na dovolené u nás nebo na Slovensko. Bylo to samozřejmě pěkné, i když na svou první vzpomínku od moře jsem si musela ještě počkat. A to do doby, kdy už se s rodiči na společnou dovolenou nejezdí.
Ono se snadno řekne, chci vidět moře, ale realizace chvíli trvala. Nejprve bylo třeba si o prázdninách vydělat dost peněz. Pak vybrat vhodný zájezd. Nešlo mi o opalování na pláži. Chtěla jsem vidět přístavy, pobřeží, teplomilné rostliny, sbírat mušličky a kamínky, koupat se. Konečně se mi vše o dalších prázdninách splnilo. Studentský poznávací zájezd byl ideální, cenově dostupný a kombinoval jak koupání u moře, tak poznávání příslušné země. Na první pohled na moře přes okno autobusu nikdy nezapomenu. Bylo tak modré a veliké. A jak jsem o chvíli později zjistila, opravdu slané, nemohla jsem tomu přece věřit jen proto, že to všichni tvrdili, potřebovala jsem se o tom přesvědčit sama.
Od té doby jsem byla u moře ještě několikrát. Na všechny dovolené ráda a často vzpomínám. Ale mezi nejcennější vzpomínky patří pořád ty první dojmy z moře, snad proto, že jsem na ně tak dlouho čekala.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jenna Jenna | 23. srpna 2016 v 18:13 | Reagovat

Já  jsem také v dětství nebyla u moře, ale jezdili jsme na Macháč, Lipno a Vranov a bylo to celkem fajn.Taboráky a spekáčky mají něco do sebe Hlavně byla bezva parta a spoustu dětí.

2 Cecílie Cecílie | Web | 25. srpna 2016 v 12:01 | Reagovat

To moře určitě vynahradilo. Hlavně, že je na co vzpomínat.

3 Lydie Lydie | 13. září 2016 v 22:44 | Reagovat

Ten článek mě rozesmál. Za mého dětství se k moři nejezdilo. Jako děti jsme nejezdily ani na pionýrský tábor-nebyly jsme v pionýru-doma jsme měli menší statek /otec odmítal vstoupit do JZD/ a tak celé prázdniny jsme pomáhaly na poli i ve chlévě....někdy jsme na týden jely na prázdniny k tetě do sousední vesnice. Tam jsme se sestřenicí a bratranci takéé pomáhali na poli.

4 Lydie - pokr. Lydie - pokr. | 13. září 2016 v 22:59 | Reagovat

[3]: Prvně jsem se koupala v moři až po "sametové revoluci". /Před tím jsem nebyla nikde v cizině./ Tak pak jsem si to cestování začala řádně užívat.Letos jsem byla u moře v Černé Hoře /tu miluji-byla jsem tam už 7x./ Loni v červenci v Albánii, loni v září Č.Hoře /.Miluji Skandinávii/např v Norsku jsem byla 6x/...líbilo se mě Portugalsko, Španělsko,Švýcarsko, Francie.....
Na památky bohatá Itálie....
Cestujeme sami-bez cestovky, většinou vlakem, využíváme dostupné mimosezonní slevy,ubytování v turistických ubytovnách ap. Většinou taháme sebou konzervy a paštiky, abychom ušetřili za jídlo.Tenkrát jsme si s manželem řekli, že pokud chceme něco vidět, tak jedině takto skromě...důchod větší nebude...tak pokud budeme zdrávi a vylezeme do vlaku....budem cestovat

5 Cecílie Cecílie | Web | 14. září 2016 v 9:36 | Reagovat

[4]: Já vím, že nejde o nic zásadního. Byla to taková dětská "bolístka". Obdivuji, co všechno jste procestovali a přeji ještě hoooodně pěkných zážitků.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.